Digitális kultúra oktatás az Adyban
Digitális kultúra oktatás
Iskolánkban a digitális kultúra oktatás, igazodva a Nemzeti Alaptantervhez már a harmadik évfolyamon elkezdődik. A tananyag elosztása az életkori sajátosságoknak megfelelő. A tanulók megismerkednek a legáltalánosabb hardverekkel, szoftverekkel, operációs rendszerekkel, felhasználói programokkal, és a legmodernebb oktatást támogató alkalmazásokkal is. Nagy figyelmet fordítunk a gyerekek digitális kompetenciájának fejlesztésére. Az informatika termünk teljeskörűen felszerelt asztali konfigurációkkal, ezen kívül az RRF1.2.1- es kormányzati projekt keretében kapott eszközökkel a digitális gépparkunk további 321 db notebookkal bővült, melyet oktatás támogatására használunk a mindennapokban.
Az informatika terem és a tantermekben kihelyezett notebookok mellett további két tantermünkben összesen 75 db táblagép, szintén a magas színvonalú infokommunikációs eszközökkel támogatott tanulást, tanítást támogatja. A zavartalan munkavégzéshez minden adott, az iskolát teljeskörűen lefedő internet hozzáférés, belső hálózat, korszerű konfigurációk, rendszeres karbantartás, innovatív, újdonságokra nyitott tanári kar. A digitális kultúra órák harmadik évfolyamtól kezdődnek, de az iskolánkba belépő elsős gyermekek is hamar megismerkedhetnek a számítástechnikai okoseszközökkel, hiszen a mindennapokban, a tanítási órák során rendszeresen használják a termekbe kihelyezett notebookokat. A pedagógusok az órán tanultak elmélyítésére, gyakorlására, a felzárkóztató és a tehetséggondozó foglalkozások alatt is rendszeresen élnek az okoseszközök használatával.
Az iskolavezetés törekszik arra, hogy folyamatos továbbképzések keretében a pedagógusok digitális kompetenciáját a kor követelményeinek megfelelően támogassa, ezzel biztosítva az okoseszközök tanulást támogató széleskörű, színvonalas és biztonságos használatát. A tanterv követelményein túl iskolánk digitális módszertani gyűjteménye folyamatosan bővül. A tantárgyspecifikus oktatóprogramok mellett digitális tankönyveket, kollaboratív felületeket, a gyakorláshoz, számonkéréshez valamint az online prezentáláshoz használható programokat alkalmazunk a IKT támogatott tanítás során.